Cha-Cha-Cha predstavlja varijantu Rumbe i Mamba. Kreator Cha-Cha-Cha muzike je muzičar iz Havane, Enrique Jorrin koji je 1953. godine razvio sporiji Mambo-Cha-Cha-Cha iz prebrzo odsviranog Mamba, ali nije stekao pravu slavu tim pokušajem. Mesto “rodjenja” Cha-Cha-Cha je Palladium na Brodwayu u New York-u. Samo ime Cha-Cha-Cha može se smatrati ritmičkim delom muzike, što muzičari razumljivo i jasno “izražavaju”, a plesači interpretiraju kroz tri mala koraka. Korak Chasse se sastoji od tri koraka koje plešemo u osnovnoj formi Cha-Cha-Cha. Mora se voditi računa da širina koraka ne prelazi širinu kukova. Chasse se moze plesati s okretom ili bez, napred, nazad, u stranu ili u mestu. Kao rezultat prenosa težine na ispruženu nogu nastaje kretanje kukova za vreme plesa. Važno je da se svesno ne radi “ubaci zamah” kukova, jer ne izgleda prirodno i nije elegantno. Kubanska muzika, odnosno ples, prvo je osvojio Severnu Ameriku, gde je od 1954. godine postao najomiljeniji ples. Isto tako i Evropa je bila otvorena za plesove i muziku latino-američkog porekla, i vrlo brzo Cha-Cha-Cha je postao vrlo popularan u većini zemalja (npr. u Nemackoj, 1957. Gerd i Traute Hadrich prvi put su prikazali ples na kongresu Društva plesnih učitelja Nemacke). Svojim čistim, jasnim ritmom i veselim figurama, mnogobrojnim varijacijama, ovaj ples se brzo probio. Karakteristika mu je da se skoro svaka njegova osnovna figura moze preneti u Rumbu. Naravno, mora se paziti da interpretacija prenesenih figura uvek bude u skladu sa karakterom plesa. Tokom plesa, plesni parovi se osećaju slobodnim, karakteriše ih dobro raspoloženje i medjusobna očaranost. Samouvereni, malo se poigravaju s partnerom, a istovremeno i sa gledaocima. Jedna od priča koja prati koreografiju je o kubanskoj prostitutki i mušteriji koji se cenjka, dok ona, spinovima, okretima iizazovnim pokretima koji proizilaze iz kukova, pokušava da mu sugeriše koliko zaista vredi vreme sa njom. Zbog toga, par može igrati na distanci i praktično bez dodira tokom cele koreografije. Cha-Cha-Cha je kao i svi ostali latino-američki plesovi 1961. godine uvršten u takmičarske plesove. Od onda je medju omiljeniim latino-američkim plesovima. Muzika je brza, temperamentna i isprekidana. Zanimljivo je da se Cha-Cha-Cha moze plesati i na disco i pop muziku. Karakteristike Karakter: drzak, živahan, strastvenKretanje: stacionarno, par se krece u suprotne i iste smeroveTakt: 4/4Tempo: 30 bpmNaglasak: na prvom taktuDizanje i spuštanje: nemaDinamika: odmereni pokreti, direktan i slobodna kretanja Interpretacija U ovom plesu naglasak je na nogama i stopalima. Koreografija ne bi smela dozvoliti previše prostornog kretanja. Velika pažnja se mora posvetiti uskladjenosti ritma i pokreta.

Ostavite Komentar

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas unesite ime